Doel: studenten inspireren en inzicht verschaffen in SDG’s en Sociale/technologische trends, het ‘systeem- en ontwerp-denken’ verkennen als methode om complexe problemen aan te pakken en ideeën te genereren op basis van trends, SDG’s, waarden en -ambities (Opportunity Scan)
Format: interactieve lezing, inspiratiesessie of workshop
Doel: studenten vanuit hun specifieke opleiding d.m.v. een Designsprint inspireren en begeleiden in het zoeken naar opportuniteiten en het vormgeven, testen en verfijnen van ideeën om tot een waarde(n)gedreven businessmodel, product of dienst te komen.
Format: interactieve lezingen, inspiratiesessies en workshops
Doel: studenten aan de slag laten gaan met een specifieke complexe uitdaging waarvoor ze niet enkel hun complementaire kennis moeten inzetten maar ook externe partners (bedrijven, organisaties, beleid) moeten betrekken om tot een duurzame en gedragen oplossing te komen.
Format: interactieve lezingen, inspiratiesessies, workshops en mentorship
Doel: creativiteit in uw bedrijf of organisatie aanwakkeren, induceren en in goede banen leiden.
Creativiteit ontstaat vanuit een complexe interactie tussen talent, kennis, vaardigheden, motivatie, persoonlijkheidskenmerken en omgevingscondities.
In een workshop leert Apollo18 hoe u en uw team - vanuit deze interactie - snel en effectief innovatieve en waardevolle ideeën kan genereren die uw organisatie, bedrijf, product of dienst naar een hoger niveau kan tillen. Er worden verschillende creativiteitstechnieken voorgesteld die ingezet kunnen worden voor specifieke doeleinden. De training is geschikt voor uiteenlopende werkvelden.
Format: interactieve lezingen, inspiratiesessies en workshops
Doel: prototyping technieken introduceren en leren toepassen met specifieke aandacht voor de verschillende sectoren.
Het maken van prototypes ofwel prototyping is een proces dat een voorstelling (een model) creëert van een product, een dienst, een systeem of een techniek. Dit iteratieve proces heeft als doel om feedback te verzamelen op specifieke onderdelen van uw project zodat de juiste keuzes gemaakt kunnen worden. Prototyping is niet enkel een proces het is ook een mindset. Een attitude waarin je ieder detail in vraag stelt, er meerdere varianten voor verzint en telkens opnieuw test. Het is één van de basisprincipes van design thinking.
Veel soorten prototypes, stimuleren de creativiteit, zorgen voor verificatie en doe je best zo vroeg mogelijk om (dure) vergissingen te elimineren.New Paragraph
Format: interactieve lezingen, inspiratiesessies en workshops
In 3 workshop-dagen leert Apollo18 u hoe u en uw team - in co-creatie - snel en effectief innovatieve en waardevolle ideeën kan genereren die u, uw organisatie, bedrijf, product of dienst naar een hoger niveau tillen. Er worden verschillende creativiteitstechnieken voorgesteld die ingezet kunnen worden voor specifieke doeleinden. De training is geschikt voor uiteenlopende werkvelden.
Dag 1 - Begrijpen, ontdekken & interpreteren
We gaan van start met het contextualiseren van de uitdaging. We stellen het ‘Waarom?’ en het het ambitieniveau scherp, brengen alle actoren in kaart en leggen mogelijke hefbomen en barrières bloot. D.m.v. een functieanalyse leggen we de ‘Jobs-to-be-Done’ vast. Zo leggen we de vinger op de echte problemen/uitdagingen.
Dag 2 – Ideeën genereren
Aan de hand van verschillende creativiteitstechnieken ontwikkelen we op basis van onze diepe inzichten uit dag 1 zo veel mogelijk nieuwe ideeën om het probleem op te lossen. We gebruiken daarbij de technologische en sociale trends én de SDG’s als kompas.
Daarna gaan we focussen en brengen we in maximum 3 scenario’s ideeën terug tot hun essentie. We maken daarbij strategische keuzes op basis van wenselijkheid, haalbaarheid, schaalbaarheid, betaalbaarheid en impact. Enkel de ideeën met het meeste potentieel gaan door. Kill your darlings!
Dag 3 – Prototypen
De 3 de dag schrijven we een user journey uit en maken we de nieuwe producten of diensten tastbaar d.m.v. een prototype. We stellen de profielen van het testteam op en tekenen ten slotte een roadmap uit om het prototype te testen.
In 5 workshop-dagen leert Apollo18 u hoe u en uw team - in co-creatie - snel en effectief innovatieve en waardevolle ideeën kan genereren die u, uw organisatie, bedrijf, product of dienst naar een hoger niveau tillen. Verschillende creativiteitstechnieken leiden tot innovatieve ideeën die uitgebreid getest én bijgestuurd worden waar nodig. Tenslotte wordt er een ready-to-action-plan opgesteld. De training is geschikt voor uiteenlopende werkvelden.
Dag 1- Begrijpen, ontdekken & interpreteren
We contextualiseren de uitdaging, stellen de ‘Waarom?’vraag en het het ambitieniveau scherp, brengen alle actoren in kaart en leggen mogelijke hefbomen en barrières bloot. D.m.v. een functieanalyse leggen we de ‘Jobs-to-be-Done’ vast. Zo kunnen we de vinger leggen op de echte problemen/uitdagingen.
Dag 2 – Ideeën genereren
Aan de hand van verschillende creativiteitstechnieken ontwikkelen we op basis van onze diepe inzichten uit dag 1 zo veel mogelijk nieuwe ideeën om het probleem op te lossen. We gebruiken daarbij de technologische en sociale trends én de SDG’s als kompas.
Daarna gaan we focussen en brengen we in maximum 3 scenario’s ideeën terug tot hun essentie. We maken daarbij strategische keuzes op basis van wenselijkheid, haalbaarheid, schaalbaarheid, betaalbaarheid en impact. Enkel de ideeën met het meeste potentieel gaan door. Kill your darlings!
Dag 3 – Prototypen
De 3de dag schrijven we een user journey uit en maken we de nieuwe producten of diensten tastbaar d.m.v. een prototype. We stellen de profielen van het testteam op en tekenen ten slotte een roadmap uit om het prototype te testen.
Dag 4 – Testen
Op dag 4 van het Design Sprint-programma testen we de prototypes bij een testpubliek van verscheidene gebruikers en klanten en borgen we alle inzichten.
Dag 5 – Bijsturen
Tenslotte valideren we op dag 5 de testresultaten aan de hand van de nieuwe inzichten. We sturen bij en passen de prototypes aan. Vervolgens brengen we ‘the next steps’ in kaart.
Doel: dit train-the-trainer programma is bedoeld voor docenten en stafmedewerkers die enerzijds aan de slag willen met de Systemic Design Thinking methode om de 21st Century skills bij hun studenten te ontwikkelen en anderzijds om deze skills in te zetten en zelf trajecten op een hands-on manier te initiëren.
Doel: dit train-the-trainer programma is bedoeld voor ondernemers en kaderleden die - vanuit de opdracht binnen hun organisatie - zelf aan de slag willen met de Systemic Design Thinking methode en/of de 21st Century skills bij hun medewerkers willen aanwakkeren.
Bedankt om ons te contacteren.
We komen hier snel op terug.
Oeps, deze vlieger gaat niet op